چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
سفیر اتریش

رسانه‌های غربی، ایران را آن طور که هست، نشان نمی دهند، ولی قطعا با فضای جدیدی که شکل گرفته است، افراد زیادی به این کشور سفر خواهند کرد و تبلیغاتی که علیه ایران مطرح می باشد، به تدریج برطرف خواهد شد.

فریدریش اشتیفت، سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه بازدید از کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی‌نجفی(ره) در پاسخ به این سوال که آیا با اتکا به رسانه‌های غربی می‌توان به شناخت واقعی در مورد ایران دست پیدا کرد؟، گفت: جواب من در پاسخ به این سوال، منفی است.

وی ادامه داد: رسانه‌های غربی کشور ایران را آن طور که هست، نشان نمی دهند، ولی قطعا با دولت جدیدی که در ایران سر کارآمده و فضای جدیدی که شکل گرفته است، افراد زیادی به این کشور سفر خواهند کرد و تبلیغاتی که علیه ایران مطرح می باشد، به تدریج برطرف خواهد شد.

سفیر اتریش با اشاره به غنای فرهنگی ایران، ابراز داشت: ایران از تنوع و غنای فرهنگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است، همچنین مناظر طبیعی آن بسیار متنوع و لذت‌بخش است، قطعا برای من افتخار است که در این کشور کار کنم، چرا که در بسیاری از کشورهای جهان نمی توان این تنوع را شاهد بود.

تجلیل از خدمات آیت الله العظمی مرعشی(ره)

فریدریش اشتیفت در ادامه با ابراز شگفتی از عظمت کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی(ره)، گفت: من با دیدن چنین مجموعه عظیم از کتاب‌های نفیس و قدیمی، کاملاً تحت تاثیر قرار گرفتم و فکر می‌کنم نه تنها شهر قم بلکه، تمام جهان باید قدردان خدمات آیت‌الله مرعشی(ره) باشند، چون تمام زندگی خود را وقف جمع‌آوری این آثار نفیس کرده است.

وی با اشاره به این که این مجموعه با نام آیت‌الله مرعشی(ره) عجین شده و در طول تاریخ با نام ایشان شناخته خواهد شد، از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی در اداره و توسعه این کتابخانه تقدیر کرد و گفت: این که رشد این کتابخانه بعد از ارتحال بنیانگذار آن متوقف نشده و روز به روز بر غنای آن افزوده می‌شود، موجب خوشحالی تمامی علاقه‌مندان به فرهنگ است.

سفیر اتریش اضافه کرد: به نظر من این کتابخانه که در جهان، در سطح بالایی قرار دارد و می‌تواند الگوی مناسبی برای کتابخانه‌های بزرگ باشد.

فریدریش اشتیفت با اشاره به سفر خود به شهر قم، خاطرنشان کرد: من 15 سال قبل به عنوان توریست به ایران آمده بودم، ولی اولین بار است که به شهر قم آمده‌ام و مطمئنا آخرین سفرم نخواهد بود.

افتخار حضور در حرم حضرت معصومه(س)

وی با ابراز خرسندی از حضور در حرم مطهر حضرت معصومه‌(س)، افزود: در این سفر افتخار داشتم که در بارگاه معنوی حضرت معصومه‌(س) حضور یابم و از موزه آن نیز بازدید کنم، همچنین مساجد اطراف حرم مطهر نیز برای من جالب توجه بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha